Subject: FW: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa taotlus, m enr 419726
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 22 Mar 2024 06:20:33 +0200

Palun reg

From: Andrei Grigorjev <[email-masked]>
Sent: Thursday, March 21, 2024 8:30 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Cc: 'Indrek Brandmeister' <[email-masked]>
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa
taotlus, m enr 419726

Tere

Edastan korrigeeritud põhiprojekti joonised ja seletuskirja
läbivaatamiseks. Lahtiseks jäi märkus ülekäiguraja kotha. Kas jätame nii,
nagu täna on või muudame  teeületuskohaks, nagu märkuses soovitasite?

Korrigeeritud valgustuse projekti edastame eraldi kirjaga.

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, 18 March 2024 07:26
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: 'Indrek Brandmeister' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa
taotlus, m enr 419726

Tere,

Projekti kooskõlastamine toimub väljapool ehri- lõppeb
kooskõlastuskirjaga. Alles siis saame ehris kergliiklustee ehitusloa
eelnõu kooskõlastada.

Parimat, Krista Einama

From: Andrei Grigorjev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Sunday, March 17, 2024 10:53 AM
To: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Indrek Brandmeister' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa
taotlus, m enr 419726

Tere

Märkus ütleb : Kergliiklustee (KLT) ehitusloa kooskõlastamise eelduseks on
väljapool ehri Transpordiametiga kooskõlastatud KLT ja valgustuse projekt
riigitee alusel maal

Seega minu küsimus, kas me parandame projekti ja esitame uuesti EHR-i või
parandatud projekti tuleb esitada email-le?

IKÕ kohta on arusaadav.

Täpsustaks ka märkust 2: mahasõite on palju, kas ühendus peaks olema iga
mahasõidu kohal (projekteerija seisukohalt ebamõistlik) või loome
ühendused suuremate ristmikega? Juurdepääs kergliiklusteele on võimalik ka
mahasõitude kaudu.  Bussipeatusele samuti pääseb mahasõidu kaudu
(põrkepiirdes katkestust enam ei ole võimalik teha, sest peab olema
tagatud minimaalne pikkus toimivuse garanteerimiseks).

Lugupidamisega

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Sunday, 17 March 2024 09:05
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa
taotlus, m enr 419726

Tere,

Kommanteerin punkt 1 :

Ehris kooskõlastatakse kergliiklustee ehitusluba, mida taotleb KOV.

Enne kui TRAm saab kooskõlastada ehitusluba sh riigitee alusele maale,
peavad olema loodud kõik eeldused ka ehitamiseks riigitee alusele maale,
st kooskõlastatud IKÕ joonised, et KOV saaks asuda IKÕ lepinguid sõlmima.

Selleks peame jõudma ehri väliselt projekti kooskõlastuseni, mille mahus
on IKÕ-d. Kooskõlastuse järgselt peaks KOV esitama TRAm maade osakonda
taotlused IKÕ sõlmimiseks (IKÕ sõlmimise eelduseks on kooskõlastatud
projekt). Selleks et KOV saaks ehitada riigitee alusele maale, peavad
olema sõlmitud IKÕ notariaalsed lepingud.

Tervitades, Krista Einama

From: Andrei Grigorjev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Saturday, March 16, 2024 6:38 PM
To: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Indrek Brandmeister' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa
taotlus, m enr 419726

Tere

Tänavavalgustuse projekt on leitav siit:
<https://www.dropbox.com/scl/fo/pminuxc8p8n1qtmopc1r5/h?rlkey=92vqcy3uxr7e
884f0fff0kagr&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fo/pminuxc8p8n1qtmopc1r5/h?rlkey=92vqcy3uxr7e8
84f0fff0kagr&dl=0

Esimesed kommentaarid märkustele:

1. Kergliiklustee (KLT) ehitusloa kooskõlastamise eelduseks on väljapool
ehri Transpordiametiga kooskõlastatud KLT ja valgustuse projekt riigitee
alusel maal, mille mahus on koostatud IKÕ joonised.

Kas õigesti saan atru, et Transpordiamet ei kooskõlasta projekti läbi
EHR-I vaid soovib, et projekti oleks esitatud e-maili teel?

2. Plaanilahenduselt puuduvad ühendusteed üle tee asuvate
ristumiskohtadega ja bussipeatustega.

Ok, vaatame üle, lisame

3. Vastasküljes asuvad bussipeatused tuleks kanda peale, lahendada
koostöös KOV-ja ja TRAm-ga.

Kas Saue VV on sellega nõus, et ka teasel pool teed BP peame
ümbrprojekteerima?

3. Kas oleks vajalik siniseid tähisposte panna talu mahasõitudele.

Kuna olemasoleval sõiduteel tähispostid puuduvad (ka mahasõitude juutres),
siis pakuks, et ka meie projektiga ei hakka panema. Kui Transpotrdiameti
seisukoht, et tuleb panna, siis palun esitada konkreetne seisukoht.

4. Puhkekohas ei tohiks puhkaja jalad ulatuda kergliiklusteele.

Ei saanud märkusest aru. Puhkeala tasku on 4x2 m  pingi istumissügavus
50…60 cm. Kui paigaldada pink 0,5 katte tagumisest servast, siis pingi ees
jääb min 1 m kuni kergliiklustee servani.  Kas Teansporsiamet on
seisukohal et 1 m -st ei piisa? Palun täpsustada märkust

5. Pk 0+00 ülekäiguraja asemel peaks olema ülekäigukoht. Lähiala
liikluskorralduse ei ole ülekäigurada kasutatud, liikluskorraldus peaks
olema ühtsete põhimõtetega ja arusaadav. Teatavasti ülekäigurajal toimub
suurim liiklusõnnetuste arv.

Hetkel antud ristumine on lahendatud ülekäigurajana. Ilmselt kunagi nii
oli kooskõlastatud Transpordiametiga, kas selle projektiga on soov
ünberehitada?

6. Kõigile ristumiskohtadele kanda joonistele nähtavuskolmnurgad JJT-le ja
sõiduteele. Nähtavuskolmnurk peaks kergliiklusteest eristuma ja mitte
domineerima.

Hetkel nähtavuskolmnurgad on kantud uutele mahasõitudele. Kui kanda
kõikidele, siis joonis muutub loetamatuks (kolmnurgad omavahel ristuvad).
Teine võimalus, näidata kolmnurgad igale mahasõidule ja genereerida iga
mahasõidu kotha eraldi joonis.

7. Seletuskirja punkt 4.3 ei käsitle sõidukipiirde pikkuseid, töölaiuseid
ja minimaalse pikkus toimivuse tagamiseks. Palun teemasid käsitleda.

Ok, täiendame

8. Sademevete lahendus sõidukipiirdega lõigul ei ole sobiv. Riigitee
peenrasse ei saa tekitada nõva sademevete ärajuhtmiseks. Kergliiklustee
kalle peaks olema sõiduteest eemale.

Antud lõigul on korralik pikikalle ja sademevesi on juhitud haljasalale
pikikaldega. Seda lahendust arutasime Teamsi koosolekul ja tol ajal
vastuväiteid ei olnud.

9. Bussipeatuste ooteala tüüpkate (freespuru kate) on lahendatud
eraldiseisvana ilma KLT-ga sidumata. Antud juhul siirdekate kahe püsikatte
vahel ei taga kergliiklustee ohutust ja korrashoidu.

Ooteala on projekteeritud vastavalt KOV lähteülesandele ja tüüpjoonisele.
Sooviks teada KOV-I seisukohta,

10. Selguse huvides tuleks seletuskirjas I ja II etapp lahku kirjutada.

I etapi kotha on koostatud põhiprojekt, II tapi on koostatud eelprpojekt.
Koostatud kaks eraldi kausta ja kaks eraldi seletuskirja. Seletuskirjades
ühine on üldine kirjeldus, ülejäänud kirjeldused on küll sarnased, aga
ikkagi erineva etapi kotha.

11. Põiklõigetel on kasutatud terminit „kõnnitee“, mis on eksitav.
Seletuskirjas on kergliiklustee ja jalgratta-ja jalgtee. Palun termineid
ühtlustada.

Ok, ühtlustame.

12. Kus leiab IKÕ joonised. Enne seda vajab plaanilahendus täpsustamist sh
ühendusteede osas.

Koostame, kui Transpordiamet  kiidab plaanilahenduse heaks.

13. Liikluskorraldaja ja elektriinseneri märkused projektide kohta edastan
esimesel võimalusel väljapool ehri. Eesmärk on jõuda projektide
kooskõlastuseni.

OK, jääme ootama.

Lisan kirja koopiasse KOV esindaja (Indrek Brandmeister).

Lugupidamisega

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Saturday, 16 March 2024 10:32
To: Andrei Grigorjev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa taotlus, m
enr 419726

Tere,

kas on võimalik saata link valgustusprojektile, mul ei õnnestunud mahu
tõttu maha laadimine ehitusregistrist.

Tänades

  Krista Einama

  Peaspetsialist

  Projekteerimise osakonna

  kooskõlastuste üksus

  tel 5862 7026